winner4lifemelaka

September 23, 2008

Kekayaan hidup??

KEKAYAAN HIDUP .


DALAM HIDUP KITA BERMACAM MACAM YANG KITA ANGAN DAN IMPIKAN, SALAH SATU NYA NAK JADI KAYA, MCM MANA KITA NAK KAYA ?
BERMACAM MACAM CARA KITA BOLEH KAYA, KITA BOLEH JADI MENANTU ORANG KUAT POLITIK , KITA BOLEH MENIPU ORANG,KITA BOLEH MEROMPAK , KITA BOLEH BEKERJA MENJADI CEO SYARIKAT BESAR , KITA BOLEH MENJUAL BARANG BARANG YANG SALAH DI SISI KERAJAAN DAN KITA JUGA BOLEH MENJUAL BARANG –BARANG HARAM . CARA BAGAIMANA YANG AWAK PILIH ? SAYA DAH SEBUT SEMUA CARA KAYA YANG CEPAT. HAHAHHAHA.CARA YANG SENANG DAN PENUH RISIKO KAN…
BAGAIMANA KALAU AWAK NAK KAYA ?
KAYA BERPANJANGAN DUNIA DAN AKHIRAT ? ATAU KAYA YANG RAPUH ??
NAK KAYA YANG RAPUH ,BOLEH CUBA CARA YANG SAYA SEBUT KAN DIATAS..ADA BERANI ?
SAYA PERNAH TANYA PADA SEORANG USAHAWAN CINA DAN DIA KAYA.NAMA DIA KOK TIAM (KAWAN SAYA) ANTARA PERBUALAN SAYA BEGINI;
IBRAHIM ; MACAM MANA MANA LU BOLEH KAYA ? PADAHAL LU CAKAP ENGLISH DAN MELAYU PON TAK BETUL.. SEKOLAH PUN LU BODOH…WAKAKAKAK.. ??
KOK TIAM ; LU MAU KAYA KA IBRAHIM ?? KALAU LU MAU KAYA GUA BOLEH AJAR SAMA LU, TAPI LU MAU KAYA LU MESTI ADA DUA PERANGAI..
IBRAHIM ; APA PERANGAI??
KOK TIAM ; MEMULA PERANGAI LU MESTI TAK MALU..KEDUA LU MAU PERANGAI BANYAK CUBA ..
IBRAHIM ; JADI GUA KENA ADA ITU PERASAAN TAK MALU DAN INGIN CUBA LA…
KOK TIAM ; KITA KAWAN BANYAK LAMA , GUA CAKAP DENGAN LU INI BALANG BUKAN MAU TIPU ,LU TENGOK GUA PUNYA BANGSA.. ADA KIJA PUNGUT SAMPAH ? ADA KIJA KELAJAAN ? ADA KIJA KILANG ? SEMUA ADA INI PERASAAN TAU..TUE PASAL GUA PUNYA BANGSA BOLEH KAYA….
IBRAHIM ; LU TERANGAKAN DENGAN GUA LEBIH JELAS LAHH..GUA TAK PAHAM SANGAT LA..
KOK TIAM; IBRAHIM, LU KALAU MUKA TAK TAU MALU , LU BOLEH JUAL BARANG BANYAK ,LU BOLEH TAU BANYAK PELUANG BISNES , LU LAGI JADI BERANI BISNES . ADA BETUL KA ??KALAU LU ADA INI PELUANG MANYAK, LU MESTI BANYAK CUBA , BARU LU BOLEH KAYA . LU PUNYA BANGSA BANYAK TARA INI PERANGAI , SEMUA MANYAK TAKOT MAU CUBA..MELEKA SEMUA SELUPA ITU KATAK UNDER TEMPULUNG.. GUA BUKAN MAU KOTOK LU PONYA BANGSA TAPI LU TENGOK SENDILI , BANYAK PANDAI SEKOLAH TAPI BODO DALAM IDUP..PALING SENANG MAU TIPU ,, LU JANGAN JADI MACAM MELEKA .KALAU LU MAU BERJAYA IBRAHIM LU MESTI CUBA,LU MESTI ADA MUKA TAK TAU MALU..

ITULAH ANTARA PERBUALAN KAMI YANG MEMBUAT KAN SAYA ,, KALAU DUDUK SEPERTI MENUNGGU WANG..YANG MANA AWAK PILIH ?? MENCARI ATAU MENUNGGU ??

KENAPA SAYA PILIH 4LIFE..


1) MEMPUNYAI PRODUK YANG BERKUALITI
2) MEMBUAT SAYA MENANG BERCAKAP
3) MEMPUNYAI KAJIAN SAINS YANG BANYAK DARI SEGI PERUBATAN MODEN YANG DI SAH KAN OLEH 60 BUAH UNIVERSITI SELURUH DUNIA BERKENAAN PRODUK TRANFER FACTOR.
4) MEMPUNYAI PLAN MARKETING YANG HEBAT DAN ADIL KALAU DIFAHAMI DENGAN LEBIH
MENDALAM.
5) IKLAS MENOLONG KAWAN KAWAN- SAYA DALAM ILMU KESIHATAN BUKAN KEWANGAN.
6) MEMBERI SAYA KEKUATAN DALAM MEMBUAT MENYEDARKAN BETAPA PENTING ILMU KESIHATAN KEPADA ORANG KELILING SAYA.

BANYAK DUGAAN YANG SAYA TEMPUHI DALAM KEPUTUSAN SAYA , APABILA SAYA INGIN BERPUTUS ASA, SAYA AKAN BERTANYA DIRI SAYA SENDIRI , APAKAH SAYA INGIN TERUS HIDUP BEGINI ?? APAKAH YANG SAYA BUAT INI BETUL ATAU TIDAK ? INSAALLAH SAYA AKAN TERUS MENCUBA MEMBUAT APA YANG TERBAIK DI DALAM HIDUP SAYA SEKELUARGA ,.. TAK SEMUA ORANG AKAN FAHAM APA ITU IMPIAN DAN APA ITU KENYATAAN.. SEMUA INI BERLAKU DISEBAB KAN BANGSA KITA YANG SANGGUP MENJADI TUNGGANGAN UNTUK ORANG LAIN DARI KITA MENUNGGANG..

BERKERJA MENJADI MATLAMAT BANGSA MELAYU,,BERNIAGA ADALAH MATLAMAT BANGSA CINA..KITA KENA KIKIS KAN PERANGAI INI.. SEMUA INI DI SEBAB KAN KITA DI DIDIK UNTUK BERKERJA OLEH SISTEM BANGSA MELAYU KITA,,JARANG KITA JUMPA ORANG MELAYU YANG BERFIKIR LUAR DARI DALAM KOTAK FIKIRAN MELAYU . SUDAH MENJADI ADAT KITA UNTUK MENDENGAR SAHAJA, MENGIKUTI SAHAJA..MAKANAN KITA MEBENTUK DIRI KITA , MAKLUMAT MEMBENTUK DIRI KITA , TERPULANG PADA KITA INGIN MEMBENTUK BANGSA MELAYU YANG BAGAIMANA ..ADAKAH BANGSA MELAYU YANG TERUS MENJADI TUNGGANGAN BANGSA LAIN ATAU BANGSA YANG MELAYU YANG MEMILIKI DAN MEMELIHARA TUNGGANGAN MEREKA..

IKHLAS.

HUBUNGI SAYA UNTUK MAKLUMAT LEBIH LANJUT DI= 0163153132(Zaidah)

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

